Početak promotivnih aktivnosti za šesti ciklusa edukacije BSC-a Univerziteta u Tuzli
01-31.12.2009.


Business Start-UP Centar Univerziteta u Tuzli je tradicionalno i ove godine u mjesecu decembru otpočeo promotivne aktivnosti animiranja studenata i naučno-istraživačkih radnika Univerziteta u Tuzli s ciljem njihovog uključivanje u šesti edukativni ciklus.
Uposlenici Business Start Up Centra su kroz niz radionica na Filozofskom, Prirodno-matematskom, Rudarsko-geološko-građevinskom, Ekonomskom, Elektrotehničkom i Mašinskom fakultetu upoznavali studente sa mogućnostima koji im pruža Centar, te ih pozvali da se aktivno uključe u navedene aktivnosti.
Osim uposlenika Business Start Up Centra u promotivne aktivnosti šestog edukativnog ciklusa Centra se uključio i projektni konsultant dr.sc. Bahrija Umihanić, van.prof. koji je studentima i zainteresiranim kandidatima prezentirao mogućnosti i načine generiranja novih inovativnih poslovnih ideja.
Pozivamo sve zainteresirane studente i naučno-istraživačke radnike Univerziteta u Tuzli da kontaktiraju uposlenike Business Start-UP Centar, te da se aktivno uključe u aktivnosti koje se odvijaju unutar Centra.





 

„Identificiranja i prepoznavanja poslovnih ideja"
07.12.2009.


U osnovi, poduzetnici prepoznaju priliku i pretvaraju je u uspješan biznis. Prilika je povoljan skup uslova koji stvaraju potrebu za novim proizvodom, uslugom ili biznisom. Većina poduzetničkih poduhvata nastaje na jedan od dva načina. Neki poduzetnici imaju eksterni podsticaj. U ovom slučaju, poduzetnik odlučuje da pokrene preduzeće, traži priliku i prepoznaje je, a zatim pokreće biznis. Ostali pak poduzetnici imaju interni podsticaj. Poduzetnik prepoznaje problem ili prazninu na tržištu i odlučuje da je popuni.
U tekstu koji slijedi prikazan je proces Identificiranja i prepoznavanja poslovnih ideja. U osnovi to je prilično jednostavan proces, koji od Vas ne zahtijeva ulaganje bilo kakvih sredstava, osim vremena koga trebate provesti u razmišljanju usmjerenom na posmatranje i praćenje trendova, rješavanje problema ili pronalazak praznina na tržištu.

Identificiranja i prepoznavanja poslovnih ideja (PDF) 1.17 MB>>

 

„Business Start-up Centar Univerziteta u Tuzli na ZEPS-u"
06-11.10.2009.


U periodu od 06. do 11. oktobra 2009. godine na Kamberovića polju u Zenici održan je najveći i sada već tradicionalni sajam privrede u Bosni i Hercegovini -  ZEPS 2009.  U okviru sajamskih aktivnosti svoje učešće, po četvrti put, je uzeo i Business Start-Up Centar Univerziteta u Tuzli. Na štandu u hali D prezentirani su dosadašnji rezultati rada i dostignuća kako Business Start-Up Centra, tako i dosadašnjih pobjednika - firmi čije je pokretanje potpomognuto  stručnom edukacijom i financijskim sredstvima implementiranim u okviru realizacije Business Start-up Centra na Univerzitetu u Tuzli. Polaznici i pobjednici dosadašnjih edukacionih ciklusa, sada već uspješni poslovni ljudi na štandu Business Start-up Centra prezentirali su i ove godine svoje proizvode, ali još važnije razmijenili informacije i uspostavili kontakte sa potencijalnim poslovnim partnerima. Ove godine na ZEPS 2009 aktivno učešće su uzeli sljedeći Start-Uperi:

  • Kemal Gutić – pobjednik 2. edukativnog ciklusa (2009. godine) u grupi: Istraživanje i Razvoj, R&D. Osnivač firme TUNELGRADNJA doo Tuzla;
  • Derva Omerović i Amina Muharemagić – jedne od pobjednika 3. edukativnog ciklusa (2007. godine). Osnivači firme DAMED d.d. Tuzla;
  • Amir Suljagić – jedan od pobjednika 3. edukativnog ciklusa (2007. godine). Osnivač firme LightMedia  doo Tuzla;
  • Kristijan Smiljanić – jedan od pobjednika 2. edukativnog ciklusa (2006. godine). Osnivač firme Leftor doo Tuzla;
  • Edin Selimović  – jedan od pobjednika 5. edukativnog ciklusa (2009. godine). U fazi registracije firme.
  • Meho Emkić  – jedan od pobjednika 5. edukativnog ciklusa (2009. godine). U fazi registracije firme.

 

Kao i prethodnih godina, zajedno mladim poduzetnicima na štandu Business Start-Up Centra Univerziteta u Tuzli su bili i koordinatori projekta, Sanja Hajdukov i Alan Topčić.
Cijelo vrijeme trajanja sajma štand Business Start-Up Centra bio je zadovoljavajuće posjećen kako od strane „običnih“ posjetilaca, tako i od niza poduzetnika koji su uvidjeli mogućnosti suradnje sa izlagačima na našem štandu.
Na kraju bitno je napomenuti  da je prije četiri godine štand  Business Start-Up Centar Univerziteta u Tuzli bio jedini takve vrste na sajmu, a da su nam se ove godine pridružili i kolege iz Business Start-Up Centara iz Zenice koji su bili smješteni u neposrednoj blizini što je iskorišteno za razmjenu dosadašnjih iskustava te produbljivanje postojećih kontakata.


 

„Business Start-up Centar Univerziteta u Tuzli – III faza“ – odabrani najbolji razvojno-istraživački projekti druge generacije polaznika
30.09.2009.


Dana 30. septembra 2009. u organizaciji Projekt menadžera TALDi i u prisustvu predstavnika Business Start-up Centra Univerziteta u Tuzli, održan je završni sastanak Komisije za izbor dva najbolja razvojno-istraživačka projekta. Poseban fokus Projekta u posljednjih nekoliko mjeseci je komponenta-Istraživanje i razvoj, čiji je cilj promocija i unapređenje tržišno orijentiranih, razvojno–istraživačkih projekata i razvijanje modela adekvatne podrške istraživačima i akademskom osoblju Univerziteta u Tuzli. Model je razvijen u saradnji sa austrijskim ekspertima Univerziteta u Leobenu i partnerima na Projektu Austin, Pock&Partners Ltd. i WUS Austrija. Pored edukativne dimenzije u procesu razvijanja poslovnih planova koja se odvijala u periodu od četiri mjeseca, inicijalnih konsultacija sa austrijskim ekspertima i dodatnih savjetovanja sa lokalnim mentorima, Projektom je finansijski podržana i manja studija izvodljivosti provjere tržišnih mogućnosti i potencijala svih predloženih sedam projekata. Komisija u sastavu predstavnika Univerziteta u Tuzli, te  austrijskih eksperata iz WUS Austria i Austin, Pock & Partners je nakon pregleda i pojedinačnih ocjena detaljno elaboriranih poslovnih planova u skladu sa utvrđenim kriterijima, donijela odluku o izboru slijedeća dva najbolja projekta/poslovna plana:

Realizacija pobjedničkih poslovnih planova će biti finansijski podržana grant fondom Projekta, čiji je najznačajniji donator Austrijska razvojna agencija - ADA.

 

„Business Start-up Centar Univerziteta u Tuzli – III faza“ – odabrani najbolji razvojno-istraživački projekti druge generacije polaznika
30.09.2009.


Dana 30. septembra 2009. u organizaciji Projekt menadžera TALDi i u prisustvu predstavnika Business Start-up Centra Univerziteta u Tuzli, održan je završni sastanak Komisije za izbor dva najbolja razvojno-istraživačka projekta. Poseban fokus Projekta u posljednjih nekoliko mjeseci je komponenta-Istraživanje i razvoj, čiji je cilj promocija i unapređenje tržišno orijentiranih, razvojno–istraživačkih projekata i razvijanje modela adekvatne podrške istraživačima i akademskom osoblju Univerziteta u Tuzli. Model je razvijen u saradnji sa austrijskim ekspertima Univerziteta u Leobenu i partnerima na Projektu Austin, Pock&Partners Ltd. i WUS Austrija. Pored edukativne dimenzije u procesu razvijanja poslovnih planova koja se odvijala u periodu od četiri mjeseca, inicijalnih konsultacija sa austrijskim ekspertima i dodatnih savjetovanja sa lokalnim mentorima, Projektom je finansijski podržana i manja studija izvodljivosti provjere tržišnih mogućnosti i potencijala svih predloženih sedam projekata. Komisija u sastavu predstavnika Univerziteta u Tuzli, te  austrijskih eksperata iz WUS Austria i Austin, Pock & Partners je nakon pregleda i pojedinačnih ocjena detaljno elaboriranih poslovnih planova u skladu sa utvrđenim kriterijima, donijela odluku o izboru slijedeća dva najbolja projekta/poslovna plana:

Realizacija pobjedničkih poslovnih planova će biti finansijski podržana grant fondom Projekta, čiji je najznačajniji donator Austrijska razvojna agencija - ADA.

 

Studijsko putovanje u Graz
13-16.09.2009.

 


BusinEss Start-up Centar u okviru svojih aktivnosti predviđa studijsko putovanje u Graz i Leoben u cilju razmjene iskustava i potencijalnom sklapanju partnerstava, pronalaženju tržišta za mlade istraživače/poduzetnike, koji svoje poduzetničke aktivnosti planiraju proširiti van granica Bosne i Hercegovine. Ove godine, od 13. ÷ 16 09. 2009, u studijskoj posjeti je učestvovalo 11 osoba, od čega su Univerzitet u Tuzli predstavljali naučno istraživački radnici, koji istraživanja kojima se bave  u okviru svojih naučnih oblasti žele pretvoriti u biznis, te uz pomoć Business Start-up centra pretvaraju svoje istraživačke teze u poslovne planove, zatim dva predstavnika BSC-a, te četvoro mladih stručnajka, takođe BSC istraživača, ali koji već vode sopstvena preduzeća, ili su u fazi osnivanja.
Imena učesnika – zaposlenici Univerziteta u Tuzli:

  • Dr.sc. Kemal Gutić, istraživač, RGGF
  • Dr. sc. Muhamed Mehmedović, istraživač, Mašinski fakultet
  • Dr.sc. Fikret Alić, inovator, istraživač, nagrađen  prošle godine za najbolji biznis plan i poduzetnički projekat u BSC-u kao R&D., Mašinski fakultet
  • Dr. sc. Alan Topčić, BSC koordinator
  • Sanja Hajdukov, BSC koordinator
  • Mr.sc. Edin Cerjaković, istraživač, nagrađen  prošle godine za najbolji biznis plan i poduzetnički projekat u BSC-u kao R&D., Mašinski fakultet
  • Mr.sc. Denis Čeke, istraživač, Fakultet elektrotehnike

Imena učesnika koji nisu zaposlenici Univerziteta u Tuzli

  • Valentina Ivanović, mladi istraživač,poduzetnik
  • Dejan Bašić, mladi istraživač,poduzetnik
  • Almir Isić, mladi istraživač,poduzetnik
  • Rusmir Bajrić, mladi istraživač,poduzetnik

U toku studijske posjete učenisci su imali priliku posjetiti:

  • Univerzitet u Leobenu, Centar primijenjenih tehnologija (Center for Applied Technologies - ZAT) – gdje su učesnici pristustvovali prezentaciji  centra, te imali priliku vidjeti sličnosti sa Busienss Start-up Centrom Univerziteta u Tuzli, te uporediti model koji je primijenjen na BSC Tuzla.
  • Zatim je uslijedila posjeta dvjema uspješnim kompanijama, Salex i SimCat Technologies, koje su osnovali pobjednici takmičenja za najbolji biznis plan ZAT centra Univerziteta u Leobenu.
  • Na kraju prvog dana studijeske posjete učesnici su imali prilku posjetiti firmu Fron Tone,, koju je takođe osnovao pobjednik takmičenja za najbolji bizni plan, a jedna je od prvih od početka djelovanja ZAT-a u Leobenu, a koja se već desetak godina uspješno bavi razvojem i primjenom informacionih tehnologija.
  • Drugog dana posjete učeasnici su imali priliku vidjeti prezentaciju Štajerske razvojne agencije i Centra za tranfer tehnologija u Grazu, te razgovarati sa direktorom Centra, gospodinom Peterom Perkoningom, vrsnim sturčnjakom i konsutlantom iz oblasti razvoja poduzetništva.
  • Uslijedila je posjeta dvjema firmama smještenim u Centru za transfer tehnologija, a to su: CN Systems Medizintechnik AG i Meds. Ove dvije firme bave se proizvodnjom sofisticiranih IT uređaja koji se koriste u medicini.

Mladi poduzetnici su imali priliku predstaviti svoje firme, ideje, naučne i razvojne projkete kojima se bave. Takođe su ramijenjena iskustva, kontakti, te je razgovorano o potencijalnoj buudćoj saradnji, što bi za mlade istraživače- poduzetnike, kao pionire u ovoj oblasti bilo od izuzetnog značaja.

 

Business Start-up Centar Univerziteta u Tuzli–III faza“ Odabrani najbolji poslovni planovi studenata i diplomaca i odobrena dalja podrška razvojno-istraživačkim projektima
09.07.2009.


 

Dana 08.07.2009. u organizaciji Projekt menadžera TALDi održan je završni sastanak Komisije za izbor sedam pobjedničkih poslovnih planova ovogodišnje generacije studenata /diplomaca, polaznika edukativnog procesa, koji se i ove godine uspješno odvijao u okviru BSC projekta Univerziteta u Tuzli. Edukacijom je bilo obuhvaćeno 45 korisnika, a poslovne planove je uz konsultacije sa lokalnim ekspertima uspješno pripremilo i prezentiralo 24 učesnika edukativnog procesa, od toga 19 poslovnih planova studenta/diplomaca i 7 poslovnih planova istraživača i akademskih radnika. Proces konačne selekcije najboljih poslovnih planova je obavila eksterna komisija koju su činili predstavnici Austrijske Razvojne Agencije, Univerziteta u Tuzli, Vlade TK, Općine Tuzla i Razvojne asocijacije NERDA.

 


Za pobjedničkih sedam poslovnih planova studenata/diplomaca  je osiguran inicijalni grant u vrijednosti od 4.563 KM, za svakog od pobjednika po registraciji biznisa, iz fonda koji osigurava Austrijska Razvojna Agencija i uz odobreni projekat ovogodišnjeg lokalnog sufinansiranja  od strane Općine Tuzla.


 

Okrugli sto na temu: Poduzetništvo i Global Entrepreneurship Monitor
30.06.2009.

 

U okviru Ljetnog univerziteta u Tuzli, održan je okrugli sto na temu: Poduzetništvo i Global Entrepreneurship Monitor“, na kome su prisustvovali studenti, polaznici Business Start-up Centra, mladi poduzetnici, kao i dragi gosti koji su prezentovali svoje aktivnosti i iskustva. Business Start-up Centar Zenica je po prvi put bio u zvaničnoj posjeti Univerzitetu u Tuzli, pa je gostima i ukazana posebna pažnja. Svoje aktivnosti su pored domaćina, prezentovali i: BIT Centar Tuzla, SENSI mreža poduzetničkih inkubstora i biznis centara, a Fondacija Tuzlanske zajednice predstavila je svoje aktivnosti vezane za omladinsko poduzetništvo. Emir Bašić, diplomant Ekonomskog fakulteta Univerziteta u Tuzli i prijatelj Business Start-up Centra Tuzla, predstavio je Omladinsku banku i omladinsko poduzetništvo, kao i činjenicu da je jedini student BSC-a Tuzla koji je za temu dioplomskog rada odabrao poduzetnišvo, u okviru kojeg će obraditi rezultate anketiranja BSC pobjednika takmičenja za najbolji bizni plan svih pet generacija. Posebno zanimljivo je bilo izlaganje dr.sc. Bahrije Umihanića, profesora poduzetništva i pokretača GEM projekta u Tuzli, koji je predstavio projekat, te govorio o globalnoj mreži i indexu poduzetničke aktivnosti za pojedine regije.

Prezentacije:
-BSC Tuzla (PDF)
-BSC Zenica (PDF)
-Fondacija tuzlanske zajednice (PDF)
-GLOBAL ENTREPRENEURSHIP MONITOR (GEM) (PDF)
-SENSI (PDF)

 

Obavjest za učesnike pete generacije treninga BSC-a
13.05.2009.


U skladu sa redovnim aktivnostima tekuce projektne godine u okviru Projekta "Business Start-up Centar na Univerzitetu u Tuzli - faza III", Projekt menadžer TALDi je obavio evaluaciju završenog edukativnog procesa i na bazi analize provedene evaluacije identificirane su dodatne potrebe za konsultacijama u procesu finalizacije poslovnih planova. Na osnovu iskazanog interesa od strane anketiranih ucesnika procesa, koji su uzeli ucešce u evaluaciji, potrebe za konsultacijama su najvecim dijelom usmjerene na slijedece oblasti:

- Finansije - Mr. Ismet Kalic
- Pravni aspekti biznisa - Miralem Porobic, advokat
- Marketing - Prof.dr. Rifet Klopic
- Tržište i konkurencija - Mr. Adem Azapagic

Studenti se ohrabruju da termine za konsultacije dogovore direktno sa konsultantima, kako bi svoje poslovne planove pravovremeno pripremili i predali u Business Start-up Centar, najkasnije do 19.juna 2009. godine. U slu?aju potrebe, BSC tim stoji na raspolaganju za direktne kontakte i dogovaranje termina sa konsultantima. U iskrenom uvjerenju da cete iskoristiti i ovaj dodatni vid podrške, koji Projekat omogu?ava i u najvecem broju predati vaše poslovne planove,

srdacni pozdravi od BSC i TALDi tima.

 

Workshop o "Ulozi poduzetništva u razvoju Tuzlanskog kantona i znacaju poduzetništva u prevazilaženju ekonomske krize"
17.04.2009.


Povodom Svjetskog dana poduzetništva Univerzitet u Tuzli, Business Start Up Centar Univerziteta u Tuzli i Centar za razvoj poduzetništva Tuzla organiziraju prezentaciju i diskusiju na temu "Uloga poduzetništva u razvoju Tuzlanskog kantona i znacaj poduzetništva u prevazilaženju ekonomske krize". Prezentacija ?e se održati 17.04.2009. godine u Multimedijalnoj Sali Univerziteta u Tuzli (zgrada Gimnazije "Meša Selimovic") sa po?etkom u 11.00 h.

Pozivnica za skup (pdf) >>

Porgram skupa (pdf) >>

 

Pocetak petog ciklusa edukacije BSC-a Univerziteta u Tuzli 26.02.2009.


I ove godine uz financijsku potporu Austrijske razvojne agencije (ADA), bosanskohercegovačkog vladinog sektora i pod menadžmentom nevladine organizacije TALDi, Business Start-Up Centar Univerziteta u Tuzli je otpočeo, peti po redu, edukativni ciklus iz oblasti poslovnog planiranja i stjecanja poslovnih vještina. U sklopu edukacija je obuhvaćeno 57 studenata i 15 istraživača koji su prijavili 54 poslovne ideje. Edukacija će se izvoditi u 4 grupe, a studenti i istraživači će imati priliku da se upoznaju sa osnovama poduzetništva kroz 7 modula:

- Uvod i case;
- Proizvod;
- Tržište i konkurencija;
- Marketing;
- Menadžment i komunikacije;
- Pravni aspekti i - Financije.

Na navedenim modulima su kao konsultanti angažirani eminentni univerzitetski profesori kao i konsultanti sa dugogodišnjim praktičnim iskustvom iz oblasti poduzetništva. Dana 26.02.2009. godine u 1400 sati u multimedijalnoj sali Univerziteta u Tuzli okupili su se svi polaznici edukacije kojima su uposlenici Business Start-Up centra prezentirali planirane aktivnosti, prava i obaveze. Navedena prilika je iskorištena za međusobno upoznavanje i druženje svih sudionika, kao i razmjenu dosadašnjih iskustava vezanih za edukativni proces i izradu poslovnih planova.

.
.
.
.